Leden 2018

Vobla prezidenta

23. ledna 2018 v 4:31 Tak si přemýšlím
V České republice se opět volí prezident a já u toho opět nebudu. Letět do Ottavy je bohužel finančně náročné a tak budu jen z povzdálí sledovat a doufat, že se obyvatelům našeho malého státečku rozsvítí v hlavě, půjdou volit a volit budou chytře, rozumně, zodpovědně, a já nevím, co ještě…

Za poslední měsíc se mi na facebooku hromadí informace o prezidentských kandidátech a jejich pro a proti. Po prvním kole se nám všem výběr zúžil a rozhodování zjednodušilo. Je to buď a nebo.

Buď bude náš prezident opět Miloš Zeman a nebo Jiří Drahoš. Buď budeme mít prezidenta, který umí reprezentovat, umí se vyjadřovat slušně a bez vulgarismů, a který zastává názory vlády. Nebo budeme mít zase Miloše. A já budu muset zase svým kamarádům v Kanadě vysvětlovat, že náš prezident je něco jako Donald Trump v US s jedinou vyjímkou, nemá kódy k atomovým zbraním.

Tak přeji šťastnou volbu.

Zastávka č. 1 – Penticton

21. ledna 2018 v 3:36 Hory, lyže a sníh
Je neděle ráno, modrá obloha, sluníčko krásně svítí a teploměr ukazuje 14ºC. Naše auto je naloženo a my vyrážíme na trajekt. Nevýhoda života na ostrově, dá se odsud dostat jedině lodí.

Podařilo se nám nalodit v 11 hodin. Projeli jsme Vancouver směrem Hope a pak na dálnici č. 3. Teplota konečně klesla na 1ºC, takže naše zimní pneumatiky se přestali rozpouštět a kolem je sníh. Konečně zima. Dálnice se vine mezi horami a kupodivu je docela sjízdná.

Kolem šesté jsme konečně dorazili do Pentictnu. Ubytování jsme měli slíbené u mého kamaráda Kellyho.

Ráno jsme se všichni vydali lyžovat. Lyžařské středisko Apex Mountain je asi 40 minut autem od Pentictnu. Horská vesnička se skládá z hotelu, restaurace, hospody, obchodu s lyžařským oblečením, půjčovny a dalšího ubytování. Nechybí lyžařská škola, zimní stadion a trasy na běžky.

Po té, co jsme nechali Rachelle a Kellyho na bunny hill pro začátečníky, jsme si vyjeli jednou ze dvou sedaček nahoru. Počasí nám přálo, takže jsme si mohli vyfotit panoramata. Bylo pondělí a skoro nikdo tam, takže jsme měli kopec skoro pro sebe. Modré sjezdovky byly krásně upravené a nikomu jsme se nemuseli vyhýbat. Zkusili jsme i jednu černou, ale protože nebyl žádný nový sníh, tak se nám boule moc nezamlouvali. Po obědě vzala Rachelle Kellyho na tří sedačku a na zelenou sjeydovku, která byla delší než kopeček pro děti. Tak jsme se mu všichni snažili dát tipy, jak správně lyžovat. Apex se nám moc líbil. Má poměrně dlouhé široké sjezdovky a velký výběr vhodný pro začátečníky i pokročilé lyžaře.

Večer jsme se naložili do výhřivky a zahráli Osadníky z Katanu.

Ráno jsme se rozloučili a vydali se za dalším dobrodružstvím.

Mapa Apex Mountain

Panoramata

Úvod

21. ledna 2018 v 1:46 Hory, lyže a sníh
Je zima a já mám dva měsíce, než se rozjedu do Čech na tři měsíce. Tak jsme naplánovali výlet. Otázkou bylo kam. Nakonac jsme vybrali road trip Briskou Kolumbií a Albertou. Hlavní účel je zkouknout lyžařská střediska, navštívit kamarády, co bydlí příliš daleko na víkendový výlet, a užít si zimu, protože ve Victorii žádná pořádná zima není.