Září 2010

Part 12. – Stanley Park

23. září 2010 v 8:04 Kanada aneb putování za oceán
Stanley Park leží na severu Downtownu. Má rozlohu zhruba 400 hektrů a patří mezi nejstarší parky ve Vancouveru. Přes Lion Gate Bridge spojuje Downtown s North Vancouverem. Tak jsme tam jednoho dne na večer vyrazili, že ho s Carlosem alespoň objedeme autem. Tady jsou nějaké fotečky.

kanada39
Mapa Stanley Parku

kanada38
Jeden z  totemů, které jsou tu k vidění

kanada41
Lions Gate Bridge

kanada40
Trochu romantiky na konec, západ slunce s lodičkou (spíš s lodí :))

Part 11. – Zmrzlina

22. září 2010 v 4:59 Kanada aneb putování za oceán
Jednou si Evka Carlosovi postěžovala, že už je v Kanadě tři týdny a ještě tady neměla zmrzlinu. Tak nás Carlos vzal do zmrzlinárny.

kanada33
Výběr zmrzliny

No a představte si asi dvacetkrát větší výběr (měli tam asi deset boxů a v každém boxu patnáct druhů, každá jiná), kopeček jak tři naše, a navíc každý druh můžete nejdříve ochutnat, než si nějakou zmrzlinu koupíte. Už asi chápete, že jsme tam strávili opravdu dlouhou dobu. U mě nakonec ne moc překvapivě vyhrála kávová zmrzlina a byla opravdu moc dobrá, chutnala jako mražený kafe.

Part 10. – Náhodná setkání

7. září 2010 v 7:53 Kanada aneb putování za oceán
Rodilého Kanaďana aby tu člověk pohledal, zato přistěhovalců je tu hafo. Od Japonců, Číňanů a Korejců, které od sebe stejně nikdo moc nerozlišuje, po Mexičany, Kolumbijce, Poláky a Rusy. Prostě kosmopolitní město. Proto jsme se ani moc nedivili tomu, když nám Lara s Kris oznámily, že se v autobuse potkaly s nějakým Čechem a domluvily s ním hned setkání. A protože to domlouvaly na dobu, kdy jsou obě v práci, nakonec jsem s ním domlouvala setkání já. Dohodli jsme se, že se potkáme v parku dvě zastávky SkyTrainem od nás v devět večer. Kluci že dojdou ze střechy později a Lara s Kris ještě později.

Začaly jsme se s Lenkou a Evkou pomalu vypravovat, ale protože Lenka pořád něco hledala a vyřizovala a taky jsme si vzpomněly, že bychom si mohly koupit nějaké pivo, zjistily jsme, že jaksi nestíháme. Navíc ještě přišli kluci ze střechy a Míra že půjde s námi, jen si uloví něco na cestu, aby nepadnul hlady. Takže sečteno a potrženo na sraz jsme dorazili se značným zpožděním, ale zato jsme měli piva. Usadili jsme se v blízkém parku. Naši noví známí jsou z Českých Budějovic, je jich tu pět, ale na setkání došli jen tři, a z těch pěti jsou tři geodeti. Vypadá to, že se geodeti hromadně stěhují do Kanady. Pak ještě dorazil Jirka s jídlem a slivovicí. Tak jsme si v parku sedli na lavičky a poklidně popíjeli pivo. Co jsme ale netušili, bylo, že park se v deset zavírá a že nás nějaký dobrý občan napráskal policii. Naštěstí nás Lenka stačila včas varovat, ať schováme pití. To se povedlo všem kromě Adama, který jednu plechovku nešikovně položil vedle batohu, tudíž byla objevena. Následovalo prohledání batohu, objevení litrové flašky plné nějaké sladké hrušky a asi čtyř plechovek Plzně. Taky si vzali Adamovo ID a bylo nám řečeno, že park je od deseti večer zavřený, což jsme samozřejmě vůbec netušili. To, co následovalo, rozhodně nebylo nic veselého. Smutně jsme se dívali, jak drahocenná Plzeň nenávratně mizí vylitá na trávníku, a modlili se, aby neobjevili moji nedopitou plechovku s pivem ve svetru, Evčinu v její tašce, kanadské pivo, které měl Míra vedle sebe přikryté vestou a tvářil se nenápadně (což s jeho dvěma metrama jde dost těžko), a Jirkovu slivovici v batohu.

Naštěstí neobjevili, tak jsme se přesunuli ke Carlosovi, který bydlí nedaleko. Když pak přišla Lara s Kris a slyšely tu škodu, moc nadšené nebyly a nabízely království za pivo. Nakonec jsme tam měli alespoň zbytek toho kanadského, které Míra zachránil. Poučení pro příště - nepít v parku Plzeň ani žádný jiný alkohol.

Part 9. – Naše první práce

2. září 2010 v 7:37 Kanada aneb putování za oceán
Naše první práce, kterou jsme si tu s Evkou našly, spočívala v uklízení cizích baráků. Vždycky jsme přijely k někomu neskutečně bohatému a uklidily mu. Postupně jsme zjistily, že ani nemusí být neskutečně bohatý, protože tady si uklízení domu může dovolit i průměrná rodina. Můj první dům měl sedm koupelen (pro pět lidí), když už jsem myla třetí, tak mi to přišlo trochu moc, ale pak jsem si připomněla 13$ za hodinu (asi 240 Kč na naše) a pokračovala jsem vesele dál. Navíc jsme měly placené i přesuny, sice za méně peněz, ale i tak to bylo celkem výhodné, alespoň pro začátek.

Tato práce nám vydržela asi deset dní. Pak nám naše šéfová Daphne napsala, že už se jí moc nehodíme nebo něco v tom smyslu. Trochu nám vadilo, že nám to oznámila dost pozdě, a navíc to moc nezdůvodnila, ale podle jejích manažerských schopností se divím, že jsme se jí vůbec vyplatily i na ten týden.

No ale všechno zlé je k něčemu dobré, tak jsme neváhaly a začaly shánět práci v geodézii. Ale to už je zas další kapitola...

Part 8. – Hike na Lions

2. září 2010 v 7:25 Kanada aneb putování za oceán
V neděli jsme se rozhodli využít volný den a naplánovali výlet na Lions. Nakonec nás jelo šest a protože Carlosovo auto má kapacitu jen pro pět osob, Míra se obětoval a jel busem. Když jsme dojeli do Lions Bay, kde hike začíná, zjistili jsme, že Míra pravděpodobně dorazí až za hodinu, tak jsme pro něj ještě sjeli autem. Mezitím šli Evka, Láďa a Jirka pomalu napřed a nám posílali sms, kudy šli. Taková menší stopovaná. Brzy jsme je dohnali a zjistili jsme, že jdeme špatně. Nakonec jsme si nezašli nijak daleko, správnou odbočku jsme minuli jen o kousek. Pak to bylo pořád do kopce.

Přemýšleli jsme, jestli po cestě potkáme medvěda. Dole nás totiž vstupní cedule varovala před medvědy. Psali tam cenné rady, jako třeba že na medvědy se nesmí reagovat ani moc ofenzivně, ani defenzivně. Mezi další rady patří mít na batohu takové ty rolničky a když se zrovna moc nepovídá, tak to cinká a medvěda to vyleká. Samozřejmě je dobré poznat, kdy už je člověk v medvědím teritoriu. No a to se pozná tak, že je to značeno medvědím hovnem, které se pozná tak, že tam jsou vidět ty malé rolničky.

Pořád jsme šli nahoru. Nejdřív po cestě, pak už jen lesem. Dokonce jsme potkali pár lidí, co šli dolů, nedalo nám to a zeptali jsme se, jak je to ještě daleko. No neměli jsme se ptát, protože nám řekli, že jsme teprve v polovině. Značek tu moc nebylo, ale stejně nebylo kam jinam odbočit. Pak už jsme šli lesem skoro kolmo vzhůru a cesta už to rozhodně nebyla a značeno to bylo fáborkama. Nakonec jsme vylezli z lesa pod Lions a otevřel se nám nádherný výhled na oba kopce, West a East Lions. Jirka prohlásil, že mu to připomíná Krušné hory. No a zase nahoru. Nakonec jsme se až na vrchol vydrápali jen já s Mírou, protože ostatní odradil menší horolezecký závěr. Ale ten výhled byl naprosto úžasný.

kanada34
Mapka Lions bay

kanada32
Focení po cestě :D

kanada33
Výhled na oba kopce (zleva: East Lion - 1,606 m, West Lion - 1,646 m)

kanada23
Společné foto (Mira, Jirka, Láďa, Cácorka, Carlos, Evka)

kanada24

Úžasný výhled na kopce

Part 7. – Pracovní/nepracovní sobota

2. září 2010 v 7:05 Kanada aneb putování za oceán
V sobotu jsme s Evkou vyrazily směr zastávka Skytrainu Scott Road, až někde v Surrey, do práce. Vzhledem k pozdní hodině návratu na basement a brzkému vstávání se nám nijak zvlásť pracovat nechtělo. Asi po půl hodině jízdy nám přišla sms od Daphne, jestli nám psala Kristýna, že do práce se nejde. Tak jsme to otočily na basement a já se rozhodla dospat deficit.

Odpoledne jsme se konečně asi po půl hodině popohánění kluků, kteří se vypravovali jak chudý král do boje, vydali do knihovny zařídit si kartičku. Jirka se rozhodl vyzkoušet své nové brusle, tak jsme měli po cestě o zábavu postaráno. No a protože jsme měli čas, vydali jsme se ještě prozkoumat zdejší univerzitu - UBC (The University of Britihs Columbia). Zrovna tam měli příznivci anime nějakou akci, takže jsme potkávali spostu lidí v kostýmech. Mě osobně nejvíce zaujal Captain Jack Sparrow.

Nakonec, když už jsme měli vyfocené všechny možné i nemožné kostýmy, chtěli jsme se podívat ještě na blízkou pláž. Prošli jsme univerzitu, moc se nám líbila, musí se tu hezky studovat, takové městečko samo pro sebe. Dokonce měli pojmenované i jednotlivé ulice a vlastní policajty.

Pláž, na kterou jsme došli, se jmenovala Wreck beach a byla nuda i nenuda pláž, prostě jak kdo chtěl. Takové volnomyšlenkářské místo se svojí atmosférou.

kanada25

kanada22
Ty máš ale pěkné oči

kanada28
Úplně úžasný Captain Jack Sparrow

kanada30
kanada31
Areál UBC, tam by se ale studovalo...